Sidor

söndag 4 september 2011

Sadelprovning idag!

Igår var jag nere på Horse Farm och kollade lite på sadlar. Min tanke är att köpa en billig sadel som passar båda hästarna så länge tills jag orkar spara ihop till något bättre. Därför har jag varit på jakt efter en Wintec hoppsadel ett tag.
Sadelmarknaden är verkligen helt enorm. Jag har ju kollat sida upp och sida ner på hästnet och förstått att det finns hur många sadlar som helst till salu. Vilket är bra för mig som är köpare, det går lätt att hitta fynd eller lägga skambud.
Jag fick iaf med mig fyra sadlar igår. Ingen Wintec, dock utan lite olika lädersadlar. Så idag skiter jag i renoveringen och ägnar mig istället åt mina herrar som får vara provdockor för sadlarna. Skulle verkligen vara skönt att få en sadel som går att rida i igen. Nu när jag inte kan göra mer inne i huset så kanske jag kan få lite tid över till ridningen istället. Hade verkligen varit kul, jag saknar det så. Och jag har två TJOCKA hästar som bara gått och betat hela sommaren. De behöver verkligen röra på sig!

1 kommentar: