Sidor

lördag 28 april 2018

Test av Pixio!

När jag var klar med trädgårdsarbetet gick jag ut i stallet för att rida Bosse. Men först släpade jag fram lite hinder, jag har sladdat och vältat paddocken i veckan för att den ska bli fin att rida i.

När jag höll på med det så var hästarna helt tokiga (Bosse och Pelle alltså) och sprang runt i hagen som dårar. Full galopp upp och ner. Det klonkade och brötade i stenarna och skorna och jag tänkte att nu ryker skorna, men de satt faktiskt kvar.

Det var väldigt spännande tydligen att jag sprang runt där. Jag satte också upp nya leksaken, Pixio cameraman med dess beacons och grejer. Tyvärr testade jag inte så mycket innan jag började rida och därför blev resultatet inte så bra...

Men jag gjorde i alla fall i ordning Bosse. Han var ju väl uppvärmd, det bara rök om honom och han svettades rätt ymningt. Tokiga häst!

Så han var ju väldigt lugn att rida idag. Lite för lugn. Men han skrittade och travade på bra och kändes fin. Vi travade lite över en cavalettibom och det gick bra. När jag hade ridit ett tag kom mina nya hyresgäster och skulle installera lite grejer i stallet. Det är alltså en ny häst (ponny) på väg in i stallet inom kort så nu är det fullt igen. Ska bli så kul!

Så då fick Bosse lite paus och trodde nog att han var färdig för dagen. Så han var ju inte så nöjd när jag tog ut honom igen.

Jag fortsatte att jobba honom. Bad om galopp utan att få det så jag travade över de där hindren med bom framför och då fattade han galopp och så kunde jag jobba i galoppen. Han var så fin! Börjar kunna både reglera och styra i galoppen nu. Så härligt!

Jag var så nöjd med honom!

Något som jag var mindre nöjd med var att jag inte fick till Pixions zoomning som jag ville. Den zoomade in alldeles för mycket och det blev ingen bra film alls, tyvärr. Det såg ut ungefär såhär hela filmen:


Så nästa gång så ska jag testa lite mer innan jag kommer upp på hästryggen för att säkerställa att det blir bra. Förmodligen behöver jag flytta beconsarna lite för att få det bra. Kul att testa i alla fall. Trial and error!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar