Sidor

måndag 30 april 2018

Hurra! Det funkar!

Idag är det måndag, sista april och jag är ledig! Så underbart! Jag reflekterade över att jag nu känner att jag redan har fått gjort så otroligt mycket denna helg och jag känner mig väldigt nöjd med det! Och då är det ju en ledig dag till imorgon också då jag kommer att hinna göra ännu mer!

I morse var mina nya hyresgäster här och hämtade släpet för att åka och hämta sin nya ponny. Det ska bli så kul att få in en y hyresgäst igen! När de hade kört gjorde jag i ordning hagen och delade av den nedre delen för att den nya ponnyn ska slippa bli uppäten av Pelle. Det är ett sto, så han kanske blir lika arg som sist...

Hästarna var lite tveksamma när de kom ut i hagen och saker och ting hade ändrat sig. Rutiner är livet enligt dem! Pelle ville inte ens äta upp sin mat, så upprörd var han av att han förstår att någonting är på gång.

När jag var klar i stallet gick jag in och åt frukost samt laddade upp lite nya Youtube-filmer från gårdagen. Och så klippte jag ihop en lång skogsrundevideo som i detta nu håller på att laddas upp på Youtube.

Jag fixade den sista tvätten här inne innan jag gick ut i stallet igen för att rida. Jag tänkte prova min Pixio Cameraman en gång till och denna gång tänkte jag lägga tid på att ställa in den så att den filmar med rätt zoom och att den följer mig. Jag testade, kollade, testade lite till. Jag tyckte att den zoomade lite för lite denna gång, så jag justerade och testade igen. Kollade igen och så tyckte jag att det såg bra ut.

Den här gången tog jag in hästarna i stallet innan jag sprang runt och grejade i paddocken för att undvika att de skulle bralla runt igen. Jag tror inte att Pelle tål det med sitt onda bakben. Så när jag var klar i paddocken gjorde jag snabbt i ordning Bosse. Det är så tacksamt med den korta sommarpälsen som han har nu, leran fastnar knappt på honom. Gårdagens dusch verkar också har gjort pälsen ren och fin, så det gick lätt att göra i ordning honom.

När jag kom ut i paddocken så hade videokameran snurrat runt, skruven satt inte fast ordentligt och eftersom det blåser något otroligt mycket idag så hade den rört sig. Så då blev jag tvungen att ställa om allting igen med Bosse intill mig. Inte så lätt...

Jag satt upp och efter ett tag märkte jag att kameran inte följde mig som den skulle så jag fick hoppa av, justera igen och sitta upp igen. Då verkade den följa bättre, men då hade beacon nr 2 blåst ner från staketet så då fick jag sitta av igen. Ja, det var lite stökigt innan vi kom igång. Men sedan gick det bra.

Bosse var jättefin idag också. Jag tog det lite försiktigt med honom eftersom gårdagens skogsrunda backe upp och backe ner tar rätt hårt på honom. Så jag ville egentligen bara rida igenom honom i samtliga gångarter och se att videokameran funkade som den skulle.

Han var lite småtjurig i vanlig ordning när det skulle travas och vid utgången, men han är ju så otroligt mycket bättre än vad han var bara för några månader sedan! Han har lite sämre framåtbjudning i paddocken, men samtidigt så är det lättare när jag slipper hålla i honom så mycket som jag får göra ute i skogen.

Vi hoppade lite också för att han skulle fatta galopp. Han var superfin i galoppen idag! Det går så mycket framåt med den nu! Och han gjorde även bra fattningar på kommando efter hoppandet. Så duktig! Jag är så nöjd med honom idag också!

Nu ska jag redigera film, ska bli så kul att göra det. Jag har tittat igenom filmerna och det blev riktigt bra filmat när jag väl fick ordning på allt till sist! Tänk, vad mycket nytta jag kommer att ha av den där robotkameran! Jag ser ju vad jag själv behöver jobba på när det gäller sitsen och jag ser hur Bosse rör sig och förhoppningsvis kommer jag att se hur vi utvecklas med tiden. Så kul! Här kommer en liten försmak på hur det såg ut:

Bild från datorn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar