Sidor

torsdag 19 april 2018

Ännu en ljuvlig kväll!

Vilket väder vi har denna vecka! Det har förvisso varit ganska molniga och dimmiga morgnar och förmiddagar, men strax efter lunch har det klarnat upp, så även idag.

Denna dag startade tidigt i vanlig ordning, men denna gång med en biltur till Landvetter där vi har haft ett heldagsmöte. Så klockan hann bli närmare 18 innan jag kom hem.

Lyckligtvis hade vi matrester kvar i kylskåpet så jag åt lite och sedan gav jag mig ut i stallet. Pelle behövde motioneras och det fick bli på ryggen den här gången.

Han börjar bli fin i pälsen nu. Det finns en hel del vinterpäls kvar, men den sitter väldigt löst nu och jag skrapar av mer och mer varje gång och där under finns den fina mörkbruna pälsen med gula inslag. Så blank och fin!

Vi tog en runda som han kan väl och det blev Obbhult motsols. Till en början blev han lite skraj när ett gäng fåglar flög iväg med ett väsande ljud, men han lugnade ner sig rätt omgående och vi kunde fortsätta i lugn och ro.

Det var inga saker som skrämde honom särskilt mycket, det var någon sten han tittade på och så, annars var han väldigt cool.

När jag borstade honom stod han och vilade högerbenet, vilket jag inte sett honom göra sedan han blev halt och när han travade in från hagen igår tyckte jag att han travade rent. Därför testade jag att trava lite även idag, men tyvärr var han fortfarande halt och markerade rätt mycket, så det fick bli skritt resten av rundan.

Fina Pelle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar