Sidor

tisdag 17 april 2018

Kvällspromenad

Ikväll fick jag sällskap av Magnus och Nelly på promenaden med Pelle. Jag valde att gå med honom eftersom jag kände mig lite stel efter cykelturen. Jag gjorde snabbt i ordning honom och så gav vi oss ut.

Han var lite spänd till en början, det var ju nytt att det var en gubbe och en hund med på rundan. Men han lugnade ner sig efter ett tag.

Sedan spände han till igen när vi gick upp i skogen. Han gillar ju inte skogen som bekant, men han gick ändå på rätt bra och accepterade vägvalet. Magnus kollade till åteln och då åt Pelle lite gräs. Plötsligt kommer Nelly farandes mot Pelle och han får panik, vänder och håller på att sticka. Som tur var lyckades jag hålla i honom.

Efter det gick det lugnt och fint till väga. När vi kom ur skogen fortsatte vi en liten extrarunda innan vi vände hemåt igen. Pelle höll sig lugn resten av vägen och han skötte sig fint idag!

Pelle och jag när det begav sig:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar