Sidor

söndag 15 april 2018

...sedan dimma!

Lagom till att Bosse var klar slutade det att regna. Jag gick in och bytte till torra kläder innan jag tog ut Pelle på gången.

Han hade stått och sovit lite, så han var lite yrvaken när jag gjorde i ordning honom. När vi kom ut från stallet var det plötsligt dimmigt, riktigt dimmigt. Det gick knappt att se någonting!

Det var lite nypremiär för att sitta på Pelles rygg igen. Han har ju varit halt och fått vila, men efter att ha gått med honom några gånger tyckte jag att det var dags att rida honom för att kunna känna hur han rör sig.

Skritten är hur fin som helst. Han var inte så snabb, men han skrittade rent. Öronen var spetsade, men han var lugn och cool. Han var lite lätt spänd när vi passerade gårdarna i Linnarp, i vanlig ordning, av någon anledning är alla hästar så himla rädda där av någon anledning. Men det gick bra och sedan slappnade han av så snart vi hade passerat ridhuset.

Därefter var han fortsatt lugn. Tände till lite vid grushålan, men det brukar han göra. Han fick även trava lite efter ridhuset, men då haltade han rejält samtidigt som han gick och hostade sin vanliga högfärdshosta. Så nu är planen att fortsätta skritta honom och rida och försöka bygga muskler på honom så hoppas jag att han ska bli frisk snart igen!

Jag var väldigt nöjd med honom idag, så lugn och cool, verkligen jättekul att rida när han är på det humöret!

In i dimman!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar