Sidor

söndag 11 september 2016

Skön söndag

Idag var det lite sämre väder, i alla fall på förmiddagen. Lite blåsigt, en del moln och några droppar regn. Det hindrade inte Magnus och mig att åka iväg för att köra rullskidor.

Vi ställde bilen på samma ställe som förra söndagen och körde samma väg. När vi kom ut till vägen som går mellan Tvååker och Björkäng körde vi vidare mot Björkängshållet. Kul med variation. Vi körde in på vägen som kommer ut på gamla E6 strax norr om Björkäng. Planen var att köra gamla E6 en sträcka och svänga in på Tvååker gata.

Men när vi kom fram till gamla E6 såg vi att vägen var fräst i kanten där vi tänkt åka. Så vi fick tänka om. Söderöver var det nylagd asfalt, så vi körde där istället. Tyvärr var det rätt grov asfalt, så det var inte särskilt lättrullat. Men vi stakade på och svängde in på vägen mot Tvååker.

Där fick vi medvind och lättrullat underlag. Så gött!

Dock blev ju rundan betydligt längre än vad vi hade tänkt från början, men vad gör det? Det var ju söndag och vi hade all tid i världen. Det blev perfekt med ett längre pass! Här är rundan:

Dagens runda
Vi avslutade rundan med en selfie:)

Glada rullskidåkare:)
Efter rullskidturen åkte vi till Björkäng vägkrog, även kallat "Motellet". De har fantastiskt god mat! Jag åt kyckling med en grymt god mango-sås.Så gott!

Efter en dusch åkte vi en sväng om Varberg där jag bl,a. inhandlade lite sätt-vitlök som jag ska sätta i en odlingslåda så att jag får vitlök nästa år! Det ska bli riktigt spännande! Det har jag aldrig odlat förut.

Ikväll kände jag mig lite rastlös så jag tog med mig vovvarna på en promenad. Fantastiskt vacker kväll. Det hade klarnat upp och vinden hade mojnat. Så mysigt!

Den sista biten fick Selma springa lös och lilla Helga kämpade på. Hon ska tvunget dra hela vägen, men hon blir så trött att hon bara lägger sig ner när vi kommer hem. Lilla sötisen:).

Drag-taxen på väg hem!
Så var denna vecka slut. Ny vecka - nya utmaningar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar