Sidor

torsdag 15 september 2016

Rullskidor till "jobbet"

Jag har alltså inte åkt rullskidor 3,5 mil till Ringhals, utan mitt andra jobb, Magnus åkeri.

Dit är den bara knappt 14 km, men det var fullt (nästan mer än) tillräckligt idag. Det fantastiska högsommarvädret håller i sig och det var 25 grader i skuggan när jag lämnade huset vid fyra-tiden. Dessutom strålande sol.

Jag tycker inte att värmen har påverkat mig lika mycket när jag åker rullskidor som när jag springer, men idag var det tungt, riktigt tungt!

Jag hade inte ens någon motvind, men det var otroligt varmt och kroppen tog slut rätt snabbt, kändes det som.

Men jag kämpade på. Jag har aldrig kört rullskidor längre än till Grimeta röv, så det blev lite nya upplevelser. Grymt bra att ha cykelbana därifrån till Hunnestad.

Efter Hunnestad kyrka blev det dock mindre bra. Otroligt grovt oljegrus. Jäklar vad det vibrerade i fötterna! Mjukt var det också, så det blev inget bra svar i stavarna heller. Tur att det var en kortare sträcka!

Till sist kom jag äntligen fram! Strax över en timme tog det att köra de 13,5 km.

När jag tittade på pulskurvan såg jag att jag hade högre högsta puls under detta pass intervallpasset i tisdags! Helt galet!

Jag var rätt slut när jag kom fram och jag eftersvettades länge och väl!

Men nu känner jag mig nöjd, men trött. Det ska bli skönt att sova!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar