Sidor

söndag 15 december 2013

Testat!

I fredags fick jag äntligen tummen ur och fixat hem den här juicen som jag testar åt Smartson.
Testobjektet
Jag brukar gilla Godmorgons juicer, mest föredrar jag apelsinjuice, men tycker det är kul att variera ibland.
Eftersom förpackningen ger en förhoppningar om att den här juicen ska smaka kiwi och guava (hur smakar guava?) så blir jag faktiskt lite besviken när jag provsmakar den. Någon kiwi-smak är omöjlig att känna iaf.

Den smakar mest juice. Lite mesigt. Den är ju lättdrucken, så det är ju inget fel på den så sett, men ändå inget speciellt. Jag kan nog fortsätta med min apelsinjuice. Allra helst egenpressad. 

När jag läser det finstilta på förpackningen (som jag alltid gör, nyfiken som jag är) upptäcker jag dessutom att juicen består av äppel- och päronjuice och smaktillsatser i form av kiwipuré (vad det nu är) och då kände jag att det var lite för artificiellt för min del.

Så jag kommer inte att köpa den igen. Den var god, men jag hade väntat mig mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar