Sidor

söndag 15 december 2013

Hektisk vecka!

Denna vecka har verkligen rullat på i 100 knyck! Det har varit mycket kvällsarbete, med bokföring till kl 21 i onsdags och fakturering till kl 19 i torsdags. I fredags var vi ute med kollegorna och åt på Zorbas i Varberg.

Det var god mat. Lite för god. Jag åt alldeles för mycket och kände mig nästan illamående när vi vände hemåt.

Igår var tanken att vi skulle åkt till skogs och tagit hand om alla vindfällen, men vi kom igång lite sent på dagen och jag insåg att det fanns massor av grejer att göra hemma. Så jag körde in 6 kärror ved, fixade med stängselaggregatet, som jag skulle ha flyttat för längesedan. Fick upp lite utebelysning, vilket har varit på gång sedan stormen Sven, men inte hunnits med.

Igår kväll åkte vi till Falkenberg och Bratt och intog julbord på Gustaf Bratt i goda vänners lag. Julmat är inte min grej, men jag lyckades äta mig mätt även där.

Något som både jag och Älsklingen reflekterade över både från fredagens och lördagens uteätande är bristen på bra service. På Zorbas fick vi vänta länge både på att beställa mat och dryck. Och servitriserna säger inget mer än tar emot beställningar. Inget käckt snack eller skämtande, bara det som ska sägas.

På Bratt blev vi lämnade så fort vi satt oss vid bordet och fick även där vänta på att beställa. Dessutom körde de både julbord och vanlig mat, så det var lite rörigt. Och servicen var liknande som den på Zorbas. Lite trist tycker jag allt. Men vi hade iaf trevligt och kul! Det är ju det viktigaste!

Idag är det julbord igen. Jag hade tänkt att springa långpass dit, men med horisontellt regn och motvind hela vägen så tappar till och med jag motivationen! Så det får bli långpass på crosstrainern istället, framför vinterstudion och med musik i hörlurarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar