Sidor

fredag 6 december 2013

Hembeordrad...

Stormen Sven har verkligen blåst på igår, inatt och idag. Den stora frågan när jag vaknade i morse var ju hur ser det ut på vägarna?

På radio snackade de om hård vind och snorhala vägar. Hästarna fick stanna inne, då jag inte vill riskera att det blåser ned träd i hagen som skadar hästarna eller stängslet.

Jag konstarerade att vi saknade telefon och bredband, men att strömmen inte varit borta någonting (tack vare att Varbergsortens el gjort ett fantastiskt jobb med elnätet här ute på landet).

Det gick bra att åka till jobbet, inga träd över vägen och inte så halt som jag hade befarat.

Förmiddagen löpte på och strax innan elva stack jag och två kollegor bort till Ringhallen för att köra ett härligt spinningpass.

Trött och hungrig får jag reda på att vi inte får gå tillbaka till kontoret, utan har blivit beordrade att åka hem. Verkligen jobbigt en fredag eftermiddag:)

Så nu är jag hemma och kan i lugn och ro kolla läget i hagen, låta hästarna vara ute några timmar och mocka ordentligt. Så jäkla gött! 

Jag vill inte veta hur det ser ut i skogen, men kan nog räkna med att det finns mycket jobb att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar