Sidor

tisdag 17 december 2013

Månskensrunda

Ikväll var jag rejält laddad för att springa en runda, vilket även en viss hund var:). Det blev inte sämre av att den så jämngråa dagen gick över i en uppklarnad kväll med månsken från en måne så full som den kan bli. Hade egentligen inte behövt pannlampan, men det är bra att kunna se stenar och gropar som ligger på vägen, så därför fick den vara på när månskenet skymdes av träd och annat.

Det enda som fattades var snö, som hade gjort det ännu ljusare ute, nästan ljusare än vad det har varit under dagen.

Selma tyckte det var jättekul att komma ut, inte så konstigt, det var ju en hel vecka sedan sist. Jag tyckte också att det var riktigt skönt att få springa lite. Jag sprang väldigt lugnt, blev endast andfådd på vägen upp för sista helvetes-backen. Kroppen kändes lätt och fräsch.

Fantastiska månsken!
Nu är jag trött och nöjd. Ska köra lite styrkeövningar innan jag trillar in i duschen och sedan går och lägger mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar