Sidor

söndag 22 december 2013

Kort runda i solen

Denna dag startades på Gekås, där Älsklingen och jag fixade de sista julklapparna. Vi var där strax efter kl 8 och det var fortfarande ganska lugnt där inne.

När vi åkte hem klarnade det faktiskt upp och solen kom fram. Det var länge sedan man såg den! Så jag blev ju bara tvungen att ge mig ut och springa en runda. Först var tanken ett kortare långpass, men kroppen kändes lite seg och jag märkte ganska snart att jag hade ätit lite för lite, så det fanns ingen energi. Det fick bli en kortare runda istället.

Jag sprang en kilometer i lite snabbare tempo än vanligt för att se hur det kändes och det kändes helt ok att springa 5:15-tempo. Resten av rundan gick betydligt lugnare och det blev nästan 6 km på 35 minuter.

Det var riktigt skönt att få komma ut i solen och Selma var (som vanligt) nöjd med att få följa med!
Solsken i blick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar