Sidor

tisdag 5 februari 2019

Skymningsljus

Vilket oväder vi hade igår! Först rejäla massor med snö och sedan regn på det som fortsatte i morse. Väldigt slaskigt med andra ord och isigt! Dock klarnade det upp under dagen och när jag körde hem från jobbet behövdes solglasögonen för första gången på ett tag!

Jag skyndade mig ut i stallet för att hinna rida en runda innan mörkrets inbrott. Bosse var snäll att brodda och det var verkligen behövligt idag. Alla grusvägar var täckta med en tjock ishinna. Dock var det grymt bra grepp med brodden.

Vi kom iväg strax efter klockan 17 och jag bestämde mig för att ta en lätt runda runt Linnarp och Obbhult. Det var ett tag sedan vi tog den rundan och då åt andra hållet och då var Bosse jättefjantig. Men idag var han rätt lugn hela vägen.

Himlen klarnade upp och det blev ett sådant där häftigt skymningsljus när vi traskade iväg.

Bosse var pigg och travade en hel del idag. Jag lät honom trava på, alltid positivt när han vill framåt. Ca 45 minuter tog det oss att ta oss runt och när vi kom hem var det fortfarande inte riktigt mörkt, så skönt!

Ljust och fint efter kl 17


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar