Sidor

torsdag 14 februari 2019

Fram och tillbaka

Denna vecka känns riktigt bra! Träningen går som planerat och ridningen blir av som planerat. Energin flödar. Så gött!

Jag blev lite sen hem idag och när jag kom upp på Bosses rygg hade klockan redan hunnit bli fem. Men det var fortfarande ljust och fint ute. Jag hade en idé från början att jag skulle rida gärdsvägarna nedanför Mute backe, men så fick jag ett infall och tog istället banvallen fram och tillbaka.

Bosse ville trava ganska snart och det fick han. Han var lite spänd i skogspartiet, men lugnare när vi kom ut i öppna landskapet. Han fick galoppera och det kom lite hopp och studs. Sedan blev han spänd igen. Vi skrittade förbi ett parti där bäcken kommer rätt nära och vattnet porlar samt att där ligger lite skräp i diket som brukar vara lite "farligt".

När vi hade passerat det så blev det trav igen och han var rätt på och spänd. Skyggade för en brunn, men fortsatte. När vi kom ut till Tvååkersvägen vände vi och tog samma sträcka tillbaka. Då var han såpass på att jag inte vågade låta honom galoppera. Han försökte skjuta rygg även i traven så jag tog det lite lugnt. Men det blev i alla fall en kortare galopp efter att vi hade passerat bäck-partiet och då hoppade han lite till.

Men det gick ändå bra tycker jag. Kul att han har energi och att han orkar vara igång. Trots rätt mycket trav och galopp så blev han inte särskilt svettig. Det var ändå sju plusgrader ute, så det var lite märkligt.

Det började skymma lite när vi närmade oss hemmet, men det var ändå inte helt mörkt när vi kom tillbaka vid tjugo i sex. Så underbart! Snart behöver jag inte ens stressa hem efter jobbet för att hinna rida på kvällarna!

På väg hem i skymningen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar