Sidor

fredag 5 maj 2017

Vår!

Denna vecka har varit varmare än tidigare, men en kall vind har blåst, som har gjort att det inte känts jättevarmt. Men idag kom värmen på riktigt! När jag kom hem från jobbet hoppade jag i ett par shorts och linne och gav mig ut i trädgården.

Citronträdet har fått komma ut i växthuset, så nu hoppas jag verkligen att det är slut på frostnätter!

Mitt ljuvligt doftande citronträd i växthuset!
Jag gjorde en trädgårdsinspektion och hittade några utslagna magnoliablommor. Åh, vad de doftar gott!

Blommande magnolia
Syrénbuskarna börjar också förbereda sina blommor nu. Så fint!

Syrén på g
Och så hittade jag tulpaner och hyacinter utmed gärdsgården. Så fina!

Fler blommor!
Efter trädgårdsinpektionen tog jag tag i mina odlingslådor. Jag skulle egentligen sått i dem i helgen, men jag saknade energi för det. Idag fanns det desto mer energi!

En låda blev en löklåda. Där finns gräslök, vitlök, rödlök och gul lök. En annan låda blev rotftuktslåda. Där sådde jag morötter, palsternacka, rödbetor och kålrot. Den tredje lådan blev salladslåda. Där sådde jag plocksallad, isbergssallad, ruccola. Och så fick det bli spenat och sockerärtor.

Nu har jag en odlingslåda kvar att så i. Där finns rabarber än så länge. Får se imorgon vad jag har kvar att så...

Imorgon ska jag plantera ut tomaterna i de krukor de ska vara i i sommar. Sedan kan jag nog ägna mig åt annat imorgon. Typ rullskidor och hästar:)
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar