Sidor

tisdag 23 maj 2017

Nytt rekord på milen!

Vilken dag och vilken kväll! Soligt och varmt! Helt underbart! Hoppas att det fortsätter kommande långhelg!

Efter att ha jobbat hemifrån idag blev det rullskidåkning på seneftermiddagen. Trots värmen kändes kroppen otroligt stark idag. Jag körde in Källängsvägen och hela vägen bort till Grimeta röv där jag vände.

Jag insåg efter ett tag att jag hade chansen att komma under 40 minuter på milen. Så när jag vände och fick medvind stakade jag på lite extra. Det höll hela vägen och klockan stannade på 38:55. Rekord-kross alltså. Jag vet inte riktigt mitt tidigare rekord, men jag vet att jag aldrig har varit under 40 minuter i alla fall, så detta kändes riktigt bra!

Efter milen vilade jag lite (pulsen var ju rätt hög då) och sedan körde jag hemåt i lite lugnare tempo. Det kändes bra hela vägen och jag stakade faktiskt hela rundan, även den hemska Linnarpsbacken. Det var som om det fanns hur mycket energi som helst i kroppen. Häftig känsla!

Jag närmar mig nu en medelhastighet på 15 km/h och det känns inte som att det är jättelångt borta. Så härligt att fortsätta utvecklas!
Bild från förra året. Undrar hur det ser ut nu???
När jag kom hem igen käkade Magnus och jag lite kvällsmat innan jag gav mig ut och vattnade mina växter och släppte hästarna i sommarhagen. De får gå där på nätterna och i vinterhagen på dagarna så att de får vila magarna från allt gräs såhär i början av betessäsongen. Jag vill inte att de ska få fång eller kolik eller svälla upp som tunnor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar