Sidor

måndag 15 maj 2017

Fin kväll

Vilken härligt fin kväll det blev ikväll! Varmt och vindstilla. Helt underbart!

Jag somnade direkt när jag lade huvudet på kudden igår någon gång mellan 20:30 och 21:00. Men trots att jag fick sova mer än åtta timmar har jag känt mig rätt trött idag. Tänkte att jag nog inte skulle orka träna något efter jobbet idag.

Men efter att ha kört en sväng om Blomsterlandet och köpt lite blommor till krukor och annat och laddat upp matförrådet så började ändå energin komma smygande. Eftersom det inte blåste och eftersom jag sprang igår kom suget efter att åka lite rullskidor.

Så när jag kom hem slängde jag bara i mig ett par ägg och två fröknäcke med pålägg och sedan gav jag mig iväg.

Det där med vindstilla stämmer ju inte så fort man rör sig... Jag hade en rak motvind första 2 km och sedan några km till när jag svängde in mot Källäng. Men det betyder ju bara en sak; man får medvind på vägen hem och det är bättre än motvind hem!

Jag rullade förbi Runeberg och sedan vände jag i korsningen som går mot Grimetons kyrka. Oj, vad lätt det blev i medvinden:). Jag bara susade fram! Snitt-tempot blev 4:24, men åttonde kilometern landade på 3:47.

Det bästa av allt var att jag stakade upp för varenda uppförsbacke idag! Inte ett steg diagonal! Till och med Linnarpsbacken upp till banvallen tog jag stakandes. Jag är så jäkla nöjd med det! Det har jag aldrig klarat förut! Och då kändes ändå kroppen lite småsliten efter löpningen och ridningen igår. Magmusklerna kändes av och benen kändes lite sega.

Det är lite konstigt, men jag känner mig otroligt stark i rullskidåkningen nu, trots att detta bara var tredje passet för i år. Eller förresten, det var faktiskt fjärde passet för i år, men ändå. Jag känner mig starkare än när jag lade rullskidorna på hyllan förra hösten! Märkligt det där, hur man plötsligt kan känna sig starkare i en disciplin trots att man inte tränar så mycket. Kul är det i alla fall!

Här kommer summeringen av passet:

Dagens runda
När jag kom hem kände jag mig inte särskilt hungrig. Planen var att steka lite lövbiff, men jag mixade lite jordgubbar och avokado istället, det räckte för ikväll.

Så jag gick ut i trädgården. Planterade lite växter. Vattnade i växthuset. Smakade på årets första egenodlade jordgubbe... Så jäkla god den var! Det finns inget godare än västhusvarm, mogen jordgubbe! MUMS! Och där är flera på g:)

Idag var denna gubbe röd och fin och nu ligger den i min mage!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar