Sidor

lördag 27 maj 2017

Myskväll

Denna dag har spenderats på altanen i solen.Underbart! Men framåt två-tiden kände jag mig nöjd och lite röd:). Så då gick jag in och duschade och bytte om. Jag tog bilen till Öströö fårfarm för att köpa lite lammkött. Jag var ruskigt sugen på att grilla det idag.

Det är ändå rätt fantastiskt att kunna köpa ekologiskt lammkött direkt från gården till ett riktigt bra pris! Två paket lammkotletter, med fyra kotletter i varje och två sorters grillkorv inhandlades.

Jag var också förbi ICA Rolfstorp för att köpa lite tillbehör. När jag kom hem letade jag upp ett Morberg-recept på grillade lammkotletter med en god marinad. Jag lade dem i marinade och lät dem ligga framme och gotta sig.

Jag fixade lite tsatsiki, det måste man ju ha till lamm! När det var dags att grilla kom det ett gäng för att hämta upp gräset på åkern utanför huset. Magnus skulle tvunget åka med gräsmaskinen så jag fick grilla...

Lammkotletter på perfekt glöd!
Magnus åker maskin
Annan vy från maskinen

Det var verkligen en helt magisk kväll ikväll. Jag fixade snabbt till lite torrostade vaxbönor friterade i smör, bästa alternativet till potatis! Sedan dukade vi ute på altanen! Först kvällen för i år som vi satt där!

Det var varmt och gott och helt underbart att sitta där. Vovvarna var såklart med oss och de satt och myste tillsammans med oss i soffan. Det är livskvalitet det!

Efter maten blev det kaffe och te och jag åt veckans första fusk, lite glass från Viskadalens gårdsglass. Grymt god!
Mystax!
Ja, vad ska man mer säga om denna underbara försommardag!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar