Sidor

söndag 7 maj 2017

Bokskog

Inte lika soligt idag och inte heller lika varmt som igår, men det var ju perfekt löparväder! Så jag tog med mig Selma och vi begav oss mot de nyutslagna bokskogarna.

Det är verkligen perfekt att bo så nära Åkulla bokskogar! Vi sprang rakt upp i Linnarp och förbi Ryen och sedan upp i skogen.

Grönt och skönt!
Det gick verkligen uppför! I flera kilometer kändes det som... men för en gångs skull orkade jag springa hela vägen. Lätta, fina ben idag! Men efter uppförsbackar kommer alltid nedförsbackar som härlig belöning!

Vid parkeringen till Bexells stenar svängde vi mot stenarna och fortsatte i bokskogen. Det är verkligen helt magiskt där nu. Många träd har slagit ut, några har fortfarande förra årets vissna löv kvar. Men grönskan är så vacker!
Bokskog ahead
Vi sprang vidare mot Valasjön, stötte på lite folk och (okopplade) hundar, men det gick bra. Vi kunde dock inte bada på vårt vanliga badställe då där var ockuperat av andra vovvar. Så det fick bli lite längre fram. Selma var lite undrande, men accepterade ny badplats. Hon var bara lycklig över att få bada lite.

Bad i Valasjön
Någon har dragit alla grusvägar med en vägsladd. Det går ju bra om vägen är skött med ordentligt med pålagt grus. Det var de inte. Istället var det löst att springa i och en massa stenar som blivit uppdragna. Men vad gör det när man får springa i bokskogen...?

Nysladdad, dålig väg
Vi kom ut vid Lyserna och vände sedan in i Obbhultskogen. Även där var grönt och fint. Efter att ha sprungit en mil kände jag mig nöjd och gick resten hem. Det var så skönt att få komma ut i skogen. Jag älskar verkligen den här tiden på året då allting slår ut och blir grönt!     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar