Sidor

lördag 11 mars 2017

Årets första vårdag!

Vilken lördag vi har haft idag! Strålande solsken från början till slut.

Förmiddagen ägnades åt tråkig städning och att köra in ved, men efter det kunde jag äntligen ge mig ut i trädgården.

Jsg mickade hundskit, klippte ner rosor och andra växter, rensade lite krukor.


När jag fått ordning på allt utomkring flyttade jag in i växthuset. Jag sådde en massa roliga grejer. Blommor och grönsaker. Meloner. Hyllan med de fem trågen blev nästan full. Men sedan tog såjorden slut och jag tog en kopp te i växthuset och städade upp lite.

Det var faktiskt så varmt där inne att jag fick öppna två fönster och ena dörren. Jag hade endast t-shirt på mig. Så gött!


En helt underbar lördag! Det var nog tio plusgrader ute!

Hoppas på finväder imorgon också. Då blir det löprunda med Selma och kanske någon aktivitet med hästarna...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar