Sidor

torsdag 1 augusti 2013

Målning och cykel till jobbet

Denna dag har ägnats åt att måla ett av alla uthus som ska målas i sommar. Började för ett bra tag sedan, men sedan tog badtunneplatsen upp tiden, så då gick målandet lite i stå. Men idag kom jag igång igen!

Jag fick färdigt detta hus och nästa i tur blir maskinhallen som jag irriterar mig något fruktansvärt på eftersom jag ser den inifrån huset och det ser så bedrövligt ut. Så jag ska nog kunna sysselsätta mig resten av semestern...

Före-Efter
Resultatet blev ju riktigt bra iaf. Kan knappt tro att det är samma hus!

Efter målandet tog jag cykeln till åkeriet för att jobba lite. Vi har haft lite semester även där, så nu var det två veckors inbetalningar att stämma av. Det tog sin tid! Det blev även två veckors fakturerande. Som tur är så har det ju varit lite lugnt med körning de senaste två veckorna, så det tog inte alltför lång tid. Jag tog samma väg tillbaka hem, hade medvind och körde lite snabbare. 28 km fick jag ihop och 1 timme och en kvart i tid.

I Playitas-utmaningen har jag nu passerat 60% av sträckan och börjar se målet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar