Sidor

torsdag 1 augusti 2013

Juli månad!

Nu är det ny månad igen! 1:a augusti! Alltså är det dags att summera juli månad. Jag skrev efter juni månad att det skulle bli mer träning i juli eftersom jag har semester och eftersom Playitas-utmaningen peppar mig.

Det började bra första veckan i juli (före semestern) med 27,7 km löpning och 49,4 km cykel. Veckan efter blev lugn pga Varbergsloppet på lördagen. Efter Varbergsloppet tappade jag lite sugen, var inte nöjd med tiden, dock känslan och hamnade lite i ett ingenmansland med oplanerad träning. Dessutom gick mycket tid åt till att bygga badtunneplatsen och så var Älsklingen hemma en vecka också.

Fjärde veckan i juli var det dags för Falkenbergs stadslopp och efter det tände jag till igen och drog till med en sjumila-tur på cykel dagen efter loppet. Sedan dess har jag tränat bra, och fick äntligen till ett långpass i tisdags.

Totalt i juli har det blivit 111,9 km löpning fördelat på 12 pass, 11 timmar och 37 minuter. Det blev också 120,8 km cykel fördelat på 3 pass, 6 timmar och 6 minuter.

Jag är ganska nöjd med månadens träning. Trots att jag tycker att jag legat lite på latsidan har jag ändå fått ihop bra med träning. Nu i augusti, närmare bestämt den 17:e stundar min andra halvmara och efter tisdagens långpass känner jag mig väl förberedd för den. Jag siktar inte på någon särskild tid, hoppas dock att jag inte är långsammare än i Göteborg iaf. Jag kommer också att planera lite annorlunda gällande maten så att jag slipper vara vrålhungrig större delen av loppet som jag var i Göteborg. Det ska bli riktigt kul att springa i Halmstad!

Jag hoppas såklart att jag går i mål i Playitas-utmaningen också. Jag vet precis vem jag ska ta med om det (mot förmodan för jag vinner aldrig någonting) skulle vara så att jag vinner:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar