Sidor

fredag 16 augusti 2013

Laddad!

Imorgon är det dags för årets (och mitt livs) andra halvmara. Det är inte riktigt samma höga förväntningar och nervositet som det var före Göteborgsvarvet i maj, men det är en del grejer som ska förberedas och planeras.

Vädret ser "perfekt" ut för min del. Regn (under 1 mm/timme, vilket är typ ingenting), runt 17 grader, inte några hårdare vindar (som mest 6m/s i byvindarna). Det behöver ju inte regna jättemycket, men regn är iaf bättre än 25 grader och stekande sol, speciellt med tanke på att loppet startar kl 12.

Idag har jag hämtat mitt startkuvert för att slippa åka ner alltför tidigt imorgon. Det var lite kö för att hämta nummerlapparna, men om man hade koll på sitt nummer gick det snabbt...


Nummerlapp och chip kommer att "monteras" innan jag åker ner mot Halmstad imorgon. Jag vill äta frukost så sent som möjligt och sticka direkt efter.


Den här gången ska jag ta med mig ev. en smoothie och/eller banan som jag slänger i mig innan start, samt en liten PET-flaska med vatten som jag kan slänga innan loppet. Allt för att slippa bli hungrig och törstig innan jag ens hunnit starta och därmed upprepa mitt misstag från Göteborgsvarvet.

Garmin-klockan ligger på laddning...



I själva loppet är strategin att gå ut och springa i ett jämnt tempo som jag orkar hålla hela distansen. Jag ska försöka tänka positivt hela vägen, även när dippen kommer (troligtvis någonstans vid 12 km, baserat på de senaste långpassens erfarenheter) och bara njuta av de fina omgivningarna. Jag är inställd på att det kommer att bli ett "ensamt" lopp där jag får stänga in mig i min bubbla och helt enkelt låtsas att jag springer ett långpass precis som vanligt. Förhoppningen är att jag ska ta mig runt snabbare än Göteborgsvarvet iaf, där jag landade på 2:23:33. Jag vet att jag inte kommer att gå under två timmar, men jag hoppas kunna springa i ett bekvämt 6-minuterstempo hela vägen. Jag borde landa någonstans runt 2:10, vilket känns rimligt om det inte är så att min svacka hänger kvar.

Det ska iaf bli kul att springa imorgon. Lite vemodigt, eftersom det blir sista loppet för mig i år och jag bara har den låååånga hösten och vintern framför mig efter detta. Men det ska bli skoj ändå att fortsätta träna mot Göteborgsvarvet 2014. Och det ska bli härligt att komma ut i skogen och se höstens alla färger och känna den friska höstluften efter sommarens tryckande värme.

Det kommer kanske att hände lite spännande saker på träningsfronten i höst. Jag har en liten grej som jag funderar på. Vi får se vad jag beslutar mig för. Återkommer i detta ämne inom kort!

2 kommentarer:

  1. Heja heja heja heja!! Stort lycka till!! :)

    SvaraRadera
  2. GOGOGO Du fixar det så bra!! Nu biter du ihop och bara kör på!

    SvaraRadera