Sidor

måndag 26 augusti 2013

Målar-frustration!

Denna vecka har jag vikt åt att bli färdig med det f-bannade målandet av uthus som verkligen börjar kännas träligt nu.

Idag målade jag klart sista vindskivan på gaveln vid utedasset, så den är nu klar. Sedan gav jag mig på log-längan upptill och fick målat några meter där innan skyliften behövde flyttas igen. Sedan tröttnade jag på rödfärgen och gav mig istället på att måla lite dörrar på gårdssidan svarta. 

Solen står ju på där hela dagen, så det går endast att måla på kvällen. Det var lite svårt att se riktigt vad jag gjorde när klockan började närma sig nio och solen gått ner. Och till råga på allt, med tre jäkla bräder så tar färgen slut! FRUSTRERAD!!!!

Som tur är hittade jag en annan burk med svart färg, men då var det för mörkt ute för att kunna måla det sista. Så det får allt se för j-vligt ut tills imorgon eftermiddag! Jaja, jag får väl helt enkelt undvika att titta på det tills det är klart.

Jag avskyr verkligen att lämna saker ofullständiga!

Pga bristen på ljus blir det inga bilder idag heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar