Sidor

söndag 18 augusti 2013

Trött!

Idag har jag inte fått mycket vettigt gjort. Jag hade stämt "träff" för en ridtur med min hyresgäst på förmiddagen (eftersom smhi lovat uppehåll till kl 11). Knappt hade jag hunnit vakna, fått ur propparna ur öronen innan jag hörde hur det började regna:(

Bara till att ställa in! Det kom lite skurar fram och tillbaka och efter frukost gick Älsklingen och jag ut i hästhagen för att plocka björnbär.

Jag var beväpnad med grimskaft och kratta för att hålla en viss nyfiken herr Bus på avstånd. Ja, det måste man ha. Han gillar att jaga folk ur hagen. Och försöker man schasa bort honom så blir han arg och gör utfall med tänder och framhovar. Om någon går in i den hagen så kommer de väldigt snabbt ut igen...

Men han var faktiskt ganska lugn idag, mest nyfiken och inte särskilt sur. Däremot ville han äta upp björnbären, vilket jag inte ville att han skulle göra.

Vi fick ihop några liter som räckte till infrysning och en smarrig paj.


Annars har jag mest legat i soffan och njutit av gårdagens resultat. En förbättring med nästan 20 minuter jämfört med GBG-varvet känns ju heeelt ok. Tänk vad svalare väder och bättre energi-intag kan göra...

Jag har varit rätt trött idag, så visst känns det att jag ansträngt mig mer än vanligt, men ingen träningsvärk och inga krånglande vader. Så gött!

Nu funderar jag på hur jag ska lägga upp höstens träning. Nu är det ju kul att springa igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar