Sidor

onsdag 14 augusti 2013

Bättre löptur!

Efter den misslyckade ridturen blev det en löptur. Mest för att testa kroppen. Målet var att springa i 6-minuters-tempo på favoritrundan. Jag började med att värma upp lite lätt. Först lätt jogg, sedan lite löpskolningsövningar innan jag gav mig iväg.

Den här gången började rundan med en lätt känsla i kroppen och jag landade första stigande kilometern på 5:47. Lite ansträngande var det allt, men det var inte som i söndags, inte på långa vägar så jobbigt, trots ett betydligt högre tempo.

Andra km gick på 5:40, sedan 5:48 och 5:43. Jag blev lite stel i vänster axel (har sovit konstigt på den i natt), men det kändes ändå ok att springa. Jag fortsatte följande kilometrar på 5:39, 5:41 och 5:39. I mördarbacken hem kom jag bara halvvägs innan jag dog.

Jag stretchade ut de lite krånglande vaderna och gick de sista 300 m hem. Nu känns det lite bättre inför lördagens lopp och eftersom temperaturen har sjunkit under 20, vilket den verkar hålla sig under även på lördag så kommer jag definitivt springa loppet. Sedan får vi se hur det känns. Hoppas att min svacka haft med värmen att göra och att jag kommer ur den nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar