Sidor

söndag 15 januari 2012

Klippa???

Mitt hår är ganska långt och jag har en väldigt bra hårkvalitet som gör att jag inte behöver klippa mig särskilt ofta. Början av oktober var senaste gången jag klippte mig och nu börjar det bli sådär hopplöst igen. Bara trasslar sig och nästan omöjligt att reda ut efter att man har tvättat det. Så i veckan ska jag beställa nu klipptid.

Som alltid när det är dags att klippa sig, funderar jag på att kapa av det ordentligt och klippa det kort. Dels för att det hade varit kul att någon ser att man är nyklippt, dels för att jag har någon känsla av att ett kort hår är mer lättskött.

En annan aspekt som dykt upp sedan vi flyttade är att vi numera har egen brunn och riskerar att få utfällningar i håret, med värsta scenario där håret riskerar att bli grönt. Det är inget kul! Jag är inte särskilt rädd för att klippa mig, jag vet att mitt hår växer väldigt snabbt, så det tar inte lång tid innan det är långt igen. Så jag får fundera på detta.... Kanske blir det såhär:

Klicka på bilden för att komma till källan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar