Sidor

fredag 20 januari 2012

Dagens träning

Idag utnyttjade jag den fantastiska möjligheten att träna på jobbet. När jag kom upp i morse hade det snöat litegrann, men jag tänkte att det finns nog ingen snö ute vid Ringhals, så jag tog med träningsväskan. Så rätt jag hade, snön försvann någonstans mellan Rolfstorp och Gödestad så det var grönt och fint ute vid kusten.


Dessutom klarnade det upp och blev helt underbart väder! Nästan vindstilla (så vindstilla det nu kan bli intill havet) och ganska ljummet i luften. Så jag tog mina löparkläder och bytte om och tog några varv på slingan. Det var lite bakhalt i spåret, dels beroende på att de ganska nyligen lagt ut ny bark (jag HATAR att springa på bark, vill ha mer fast mark under fötterna), dels beroende på att de klara vädret gjorde att det frös till lite i marken, så den hemska barken var dessutom isbelagd. Det var som att åka längdskidor när det är bakhalt, lite strängt. Jag inledde med att gå upp till skylten där slingan börjar, vilket tog 9 minuter. Sedan sprang jag i ca 30 minuter, jag gjorde totalt tre gång-vilor när de bakhala backarna blev alltför jobbiga. Men det var ganska korta gångvilor så det var mest ren löpning. Jag avslutade med en raks promenad tillbaka till hallen på ca 9 minuter.

Det var jätteskönt att komma ut, helt klarblå himmel och kav lugnt hav, otroligt vacker utsikt! Men det bakhala kändes efter ett tag i höftböjarna och det kändes som om konditionen inte var den bästa idag. Uppförsbackarna blev väldigt tunga mot slutet. Men totalt sett kändes det bra att springa lite, att äntligen få flytta sig framåt efter tre pass på cross-trainern den här veckan. Det är också otroligt skönt att vara nytränad inför helgen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar