Sidor

tisdag 30 mars 2021

Ompyssling och promenad med Pelle

Sent i eftermiddags klarnade det upp och det blev riktigt härligt varmt ute! Av med långkallingar och andra tjocka kläder!

Jag har länge tänkt fixa i ordning Pelle. Borsta honom ordentligt, skrapa päls, kratsa ur hovarna. Och nu när kvällarna är ljusa tog jag mig den tiden!

Han tyckte det var så mysigt att bli ompysslad och han stod bara och njöt av min behandling!

När jag var klar med honom tog jag med honom på en kort promenad och jäklar vilken fart han hade! Jag kunde knappt hänga med! Han var så glad över att få komma ut och se lite av världen! Och han är ju så mysig att gå med, även om han gärna vill stanna och äta gräs så fort han får chansen:).

Det blev en härlig kvällspromenad och det var en sådan där kväll då man inte vill gå in, så varmt, soligt och härligt!

När jag var klar med Pelle passade jag på att göra rent tömmarna som var fulla av lera. Jag gjorde rent dem med sadeltvål och sedan smörjade jag in dem i läderfett. Det var verkligen välbehövligt, de har inte fått särskilt mycket omsorg eftersom jag sällan tömkör.

Fina Pelle!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar