Sidor

onsdag 25 juli 2018

Rullskidor

Idag passade jag på att gå upp tidigt för att köra lite rullskidor innan värmen slår till med full kraft. Det blev ett rätt bra pass tycker jag. Jag hade medvind från början, som kändes som ingen vind alls, men jag såg ju på km-tiderna att det gick rätt fort.

Så jag bestämde mig för att försöka köra milen under 40 minuter och jag stakade på rätt bra. Den här gången körde jag till Grimeton Röv och vände. När jag vände insåg jag att jag hade haft en del medvind för då började motvinden kännas av. Bara till att kämpa på, tänkte jag och fortsatte sträva mot mitt mål.

39:05 stannade klockan på vid en mil och jag kände mig nöjd. Jag kände mig också trött och stel i korsryggen, så resterande 3 km hem blev rätt jobbiga faktiskt. Men det gick. Skön start på dagen!

Dagens runda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar