Sidor

måndag 2 juli 2018

Lugn uteritt

Sommaren fortsätter och även idag har det varit runt 25 grader varmt och strålande sol. Dock rätt blåsigt, men det hindrade mig inte från att ta med mig Bosse ut på en tur.

Även han är rätt trött nu. Så han somnade nästan på stallgången och när vi kom ut var han rätt långsam till en början. Vi red bort till grushålan och sedan upp i Skattagårdsskogen och vidare in i vår egen skog där han fick trampa lite över stock och sten och tänka efter var han satte tassarna någonstans. Som en egen naturbana:).

Naturbana

Ut ur skogen mot min fina gård!
Jag loggade turen med Equilab-appen och jag gillar den faktiskt. Det är kul att kunna se hur mycket vi har skrittat, travat och galopperat, samt hur länge vi har varit ute. Jag inser att jag ofta underskattar hur länge vi är ute på våra rundor. Jag trodde typ att vi var ute en halvtimme eller så, men det var visst nästan en hel timme. Tiden går snabbt när man har kul, eller vad är det man brukar säga?

Dagens runda
Bosse var väldigt lugn och fin och höll sig på backen idag! Riktigt trevlig helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar