Sidor

torsdag 19 juli 2018

Pelle promenad

Det visade sig att Pelle inte bara hade krängt av sig höger baksko utan även lyckats bända vänster baksko på utsidan, så hovis fick ta av den, rikta om den och slå på den igen. Rackarns häst! Men det blev ändå bra till sist! Han hade inte slitit så mycket på höger hov så det gick bra att sätta dit ny sko! Såhär fin blev han:

Nyskodd
När hästarna ändå var inne passade jag på att motionera dem. Det har ju inte blivit något med det pga tappskorna så nu var jag rejält laddad för detta! Pelle fick börja med en promenad.

Det var jättevarmt och både flugor och blinningar var på hugget, bokstavligt talat. De bet stackars Pelle överallt! Men jag klarade mig rätt bra i alla fall.

Jag tyckte att han var rätt pigg ändå trots värmen och insekterna. Han var dock jättelugn, men inte jätteseg. Han travade lite för att jag skulle ta bort blinningarna som bet och för att han skulle kunna köra ner huvudet och äta gräs. Vi var ute ca en timme och han verkade pigg hela vägen!

Var piggare än han såg ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar