Sidor

söndag 17 juli 2016

Veckan som gått och ett rullskidpass

Denna vecka har gått otroligt snabbt! I torsdags blev det en cykelrunda på förmiddagen. Cykelbenen har tyvärr försvunnit! Behöver underhålla dem lite bättre..

I fredags blev det en löprunda före frukost och sedan ägnade jag hela dagen åt trädgården i den härliga solen. Jag fixade bort ogräs ur odlingslådorna, sådde lite nytt och klippte det uppvuxna gräset runt kanterna på odlingslådorna, samt dödade de sniglar jag hittade i det långa gräset.

Sedan klippte jag gräset och städade ur och organiserade om växthuset. Jag var rätt trött efter den dagen och igår hade jag en träningsvärk från helvetet! Mina benmuskler! Jag antar att det blev ett antal squats under dagen när jag satte mig på huk för att komma åt ogräset och ställde mig upp för att slänga det i skottkärran!

Igår regnade det i princip hela dagen. Jag väntade på att det skulle sluta, men det bara fortsatte. Framåt kvällen slutade det dock, men då tyckte jag att vovvarna behövde komma ut lite, så det blev en promenad med dem. Därför fick jag vänta ända till idag med att åka rullskidor!

När jag hade ätit frukost idag kom det så en jäkla regnskur igen! Så jag tog bilen ner till Tvååker igen för att köra där. Jag körde mot Moarna. Medvind och lättåkt. Sedan körde jag in på vägen till "Ängarna". Där visste jag att det fanns ny asfalt. Vilken njutning! Så lättåkt! Jag behövde knappt staka! Inte ens när jag vände och fick motvind var det särskilt jobbigt!
Här finns det ny asfalt!
Men när jag kom in på den tröga asfalten igen började det att bli ordentligt jobbigt. Då hade jag dessutom kört längre än jag har gjort i år, så orken började ta slut. Men jag kämpade på. När jag vände tillbaka till bilen var det förutom rak motvind och trög asfalt även lite uppförslut. Jag fick börja diagonala. Men träningsvärken i mina ben gjorde ju att det var nästan lika jobbigt... Så jag fortsatte staka. 

Till sist kom jag äntligen tillbaka till bilen och fick pusta ut! Närmare 11 km fick jag ihop idag! Och i ett rätt så bra tempo ändå, även om jag hade tänkt att ta det lugnt. Men jag tycker att det är svårt att ta det lugnt när jag stakar. När motvinden kommer går det ju inte att ta det lugnt, för då kommer jag ju inte framåt...

Jag fick ordentligt med mjölksyra i magen. Armarna kändes inte av så mycket. Det tyder på att tekniken sitter bra... Det är styrkan och uthålligheten som saknas, de behöver jag jobba mer på. Men jag har ju egentligen precis börjat köra, så det är ju inte så konstigt att jag blir trött. Det är bara till att köra mer!

Jag kände mig i alla fall nöjd med passet!

Lite bilder från passet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar