Sidor

tisdag 19 juli 2016

Löpning, sol och cykel

Denna morgon lyckades jag släpa mig upp klockan sex för att springa en runda före frukost. Jag brukar alltid ta en banan och en klunk vatten innan jag ger mig iväg på morgnarna för att inte vara helt tom i magen, men idag glömde jag det...

Det blev en rätt så tung löprunda. Det var jobbigt. Magen skrek efter mat, kroppen kändes tung och inte särskilt samarbetsvillig. Men jag gjorde det och Selma blev nöjd!

Jag är inte helt säker på att det var den glömda bananen och klunken vatten som gjorde passet så jobbigt, det var ju faktiskt rätt varmt också. Solen sken och svetten sprutade i vanlig ordning. Det var kanske 20 grader och jag är ju inte bra på att springa när det är över 15 grader. Men det blev i alla fall en bra start på dagen!

Solig morgontur med bästa vovven!
Det bästa med att springa före frukost är att frukosten smakar ännu bättre än vanligt! Inte för att jag brukar ha svårt för att äta frukost, men det är lite extra gott när man är extra hungrig.

Efter frukost for jag in till Varberg för att göra lite ärenden och när jag kom hem så var det äntligen sol! Som jag har längtat! Jag slängde i mig lite rester från gårdagens grillning och sedan gick jag ut och lade mig på altanen för att sola.

Jag hade med mig vattenmelon ut, vilket Selma tyckte var bra. Hon älskar nämligen skalet! Så jag åt vattenmelon och hon skal!

Sol, melon, vovve, livet blir inte mycket bättre...
Jag låg där på altanen hela eftermiddagen i solen. Njöt, halvsov och avverkade tre sommarpratare. Såhär långt har jag kommit till Anders Kompass och det har varit mycket intressanta program så långt!

Magnus har snackat i över en vecka om att han borde cykla. Ikväll fick jag äntligen ut honom på en tur! Jag hade förberett mig på en ganska lugn tur, men han hade bra kräm i benen och cyklade på riktigt bra! Vi körde till Brännult, korsade 153:an och svängde in mot Sågkulla. Sedan körde vi mot Släne och kom ut mellan Nösslinge och Skällinge. Sedan körde vi in mot Mäshult och in på en grusväg som tog oss ut till vägen mellan Skällinge och Grimmared. Sedan körde vi hem över Skällinge, Djurarp och Rolfstorps stationssamhälle.

Fint cykelväder
Det var verkligen en perfekt cykelkväll! Solen sken nästan hela tiden och det var lagom varmt och lagom mycket vind. Vi fick till och med sett en älg på vår tur!

I skogskanten står en älg...
Det var väldigt kul att cykla tillsammans och det är ett väldigt bra sätt för Magnus att komma igång med träningen inför Vasaloppet. Cyklingen är skonsam och vi orkar vara ute betydligt längre än om vi hade sprungit!

Rundan
Drygt tre mil fick vi ihop och vi var ute i en timme och 40 minuter. Ett riktigt bra pass tycker jag!

Så det blev ett dubbelpass idag också. Jag tycker att det funkar bra att köra dubbelpass om man varierar träningen. Jag skulle aldrig kunna köra två löppass samma dag, då skulle kroppen gå sönder. Två cykelpass hade nog inte heller funkat. Men ett löppass på morgonen och ett cykelpass på kvällen känns helt perfekt. Annars går ju simningen att kombinera med vilken annan träning som helst. Jag gillar att kombinera. Känns som om jag får ut mer av träningen då...

Imorgon har jag ett rullskidpass med Jonas och gänget att se fram emot. Det ska bli riktigt kul!

Igår fick jag förresten bokat boende inför Tjejvasan och Vasaloppet. Det är så sjukt att man måste boka såhär tidigt. Och detta var nästan försent. Jag luskade på det fina hotellet som vi bodde på i Mora, men där var det fullbokat. Det låg ju så bra till med promenadavstånd till Vasaloppsområdet. Jag har sedan dess kollat in alla bokningssajter och hotell som finns, men allt är fullt i Mora. Så jäkla irriterande!

Så jag kollade hotellet i Malung där Emelie och jag bodde inför Tjejvasan. Där fanns rum kvar att boka. Det hotellet var ju jättebra. Det tar ca 50 minuter att köra till Mora därifrån så det är helt ok. Jag trodde först att första start var kl 8, men det visade sig att det är kl 9, så man behöver inte gå upp ap-tidigt heller.

Jag lyckades också hitta ett hotell i Rättvik, som bara ligger 35 minuter från Mora, som hade rum lediga under Vasaloppet. Vilken lycka! Ska bli helt underbart att få bo på hotell då också! Så nu känner jag mig nöjd! Det är ju "bara" drygt 200 dagar kvar nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar