Sidor

onsdag 11 mars 2015

Ute på tur!

Solsken idag också! Härligt! Dags att hoppa upp på Bosse Bus rygg och ge sig ut på uteritt. Det bästa sättet att sätta igång en häst är ju ändå att rida ut på olika underlag och i olika terräng.

Jag visste inte alls hur han skulle reagera. Tidigare år har han varit pigg, men alltid framåt och modig och inte svårövertalad när han blir skraj för saker. Han blir sällan skraj för saker heller.

Det var helt underbart ute, nästan helt vindstilla och 12 plusgrader. Det var för varmt med långkallingar under ridbrallorna och jag hade bara en tunn långärmad tröja på mig utan att frysa.

Men jag hade inte riktigt möjlighet att njuta fullt ut av vädret, då Herr Bus var ordentligt pigg! Han var väldigt framåt och det kändes som om han skulle kunna explodera när som helst. Men han höll sig i skinnet, travade lugnt och fint och gick på bra framåt.

Allt gick bra, han reagerade endast för en blå tunna som stod ute i skogen och när han fick syn på den stannade han, men efter ett lätt tryck med skänklarna gick han framåt utan problem.

Dock så började han takta sista biten hem. Varje gång han gjorde det gjorde jag halt och så fick han skritta. Men jag fick ju göra halt typ 50 gånger innan vi var hemma. Men jag var supernöjd med honom! Nästa gång behöver han nog gå en runda där han kan få springa av sig ordentligt!

Pigg och glad kille!
Nu har jag iaf fått bekräftat att han fortfarande är modig och framåt och därmed går bra att rida ut på. Det ska bli kul att fortsätta med hans igångsättning, då han ju går bra att rida i skogen också, till skillnad från Pelle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar