Sidor

måndag 23 mars 2015

Framsteg

Körde till simhallen direkt efter jobbet idag. Det var väldigt lugnt där idag, jag hade bana ett och två helt för mig själv.

Jag simmade först 100 m bröstsim innan jag tog på mig fenorna och slängde i flytplattan. Sedan körde jag som förra veckan, huvudet i vattnet och andning vid behov åt sidan.

Jag körde på så några längder och jag tyckte att jag hittade ett lugn och ett bra flyt i andningen. Inga problem med att få tillräckligt med luft.

Så jag lade undan plattan och körde ett armtag och andning när jag behövde. Funkade riktigt bra, så jag fortsatte med två armtag och sedan tre. Och det gick faktiskt bättre än någonsin! Inte helt klockrent, men hoppet om att någon gång kunna lära mig crawla riktigt steg ordentligt.

Sedan avslutade jag med femhundra meter bröstsim, som också kändes riktigt bra!

Ett bra pass helt enkelt och sååå skönt att äntligen få uppleva lite framsteg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar