Sidor

söndag 15 mars 2015

Långpass!

Vaknade till strålande solsken. Så gött. Första gången på länge som det står långpass på schemat och det är bra väder!

Selma hörde när jag var uppe i garderoben för att hämta löparkläder och kom genast springandes:)

"Klä på dig Matte, jag vill uuuuut!"
Pga skador och förkylning har jag ju inte sprungit så många långpass i år, så planen var att ta det lugnt. Fast planen ändrades till att springa 2 km, gå 0,5. Detta ledde till att jag efter ett tag tryckte på lite mer på de där 2-km-intervallerna. Rätt jobbiga blev de.

Efter ett tag började jag snitta strax under 6 min/km, vilket är väldigt bra för att vara jag på långpass. Och tar man bort gång-vilorna så snittar jag 5:53min/km på 13,5km, vilket jag är mycket nöjd med!

Det var väldigt härligt ute, Selma och jag sprang förbi några vattenhål, här är ett av dem:

Vattenhål i skogen
Såklart stannade vi till vid Ya-sjön så att Selma fick dricka och ta sig ett dopp. Åh, vad mysigt hon tyckte att det var!

Vårbad!


I Åkulla låg delar av konstsnön kvar. Den är envis minsann, men snart är den är borta. Så jag fick kryssa lite och springa på isen, vilket var lite vådligt. Men det var ju bara någon kilometer med snö, så det gick rätt bra ändå.

Envis konstsnö!
Vi fortsatte en bit på banvallen tills vi kunde svänga upp på en väg som går till Svartråvägen. När vi kom ut på den vägen vände vi hemåt igen och sprang förbi sommarstället som tillhör kvinnan som myntade uttrycket "Internet är en fluga" (vilket tydligen är ett felcitat, men kul ändå) och konstaterade att hon nog har ändrat uppfattning med tanke på att hon har kopplat in fiber:)

Alla kan vi ändra uppfattning:)
Min vänstra höft gjorde sig påmind emellanåt, lite sur verkar den vara när vi springer lite längre sträckor. Hoppas att det går över snart... Mot slutet kände jag även av rumpmuskulaturen i samma ben. Fick köra ett yoga-pass efteråt för att inte få ont. 

Men jag kände att jag sprang på bra ändå och jag är hoppfull inför Göteborgsvarvet om ca 2 månader. Bara det inte blir för varmt, som det brukar vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar