Sidor

måndag 1 juli 2013

Skön cykeltur!

Idag var det äntligen cykelväder! Uppehåll, runt 18 grader och minimalt med vind. Jag tänkte köra en lugn runda och inte ta ut mig alltför mycket efter gårdagens långpass (som faktiskt känts av lite idag, framför allt i vaderna).

Jag körde mot Brännhult, vidare på slingrande grusvägar i skogsmiljö mot Släne. Sedan ut på asfalten mot Skällinge. I Skällinge styrde jag mot Valinge, en sträcka som jag minns som mycket kuperad när jag körde den åt andra hållet förra året. Nog var det kuperat! Det gick mycket utför, men det bjöds även på två rätt kämpiga uppförsbackar. Men de vägdes upp av en riktigt kul nedförsbacke där det inte gick att se hur backen lutade innan jag nådde krönet. Och vilken fart jag fick upp där! Yeehaa!

När jag kom till Valinge vände jag hemåt över Säm, där det mest gick nedför. Jag körde förbi massor av fina hus som gav mig inspiration till mitt kommande hus-projekt. Det är verkligen en helt underbar runda. Trafiken var så gott som obefintlig och det var bara skönt och kul att komma ut med cykeln!

33 km fick jag ihop och lika många poäng till Playitas-utmaningen! Det går framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar