Sidor

måndag 29 juli 2013

Sega ben och ett dopp i havet!

Idag sprang jag en runda med Emma i Påskbergsskogen. Mina ben var sjukt sega efter gårdagens sju mil på cykel och det var bara tungt att springa. Det gick långsamt och kändes apjobbigt! Jag hittade inget flyt alls i löpningen. Tur dock att det var lite skugga i skogen, för när vi sprang ner mot havet stod solen rakt på och värmde ordentligt trots att klockan nästan var sju på kvällen.

Efter löpturen gick vi bort till Kåsa och tog ett svalkande dopp. Ja, jag doppade mig, frös som f-n och fick vatten i örat. Så nu hör jag ingenting på höger öra. Tack för det havet! Varmt var det inte heller, det blir det aldrig i detta land. Men det svalkade ju ordentligt iaf.

Vattnet var grumligt och fullt med växter och bös. Inte trevligt alls. Nä, havsbad är verkligen inget jag frågar efter!

6 km fick vi ihop och nu är jag bara tio poäng ifrån hälften i Playitas-utmaningen. Det går framåt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar