Sidor

lördag 27 juli 2013

Falkenbergs stadslopp

Idag var det dags för Falkebergs stadslopp. När det är stadslopp i Falkenberg är det alltid varmt! Helst ska det regna hela förmiddagen och spricka upp lagom till starten går, så att det blir sådär tropisk hetta med maximal luftfuktighet. Såklart blev det så även idag. Solen sken inte hela tiden, men tillräckligt för att det skulle bli klibbigt och "követ" (= halländska för kvavt). 

1:a km kändes riktigt bra. Den var snabbt överstökad (5:04), men det kändes som ett bra tempo. Men någonstans vid tre km började jag krokna och på slutet var jag riktigt trött. Det gjorde ju inte saken bättre att det var stenbelagda gator med rund natursten (riktigt fotvrickarunderlag) på slutet. Men jag kämpade på och tog mig i mål på 27:08. Ingen tid att skryta över, men känns ändå bra i det vädret.

Nu blir det långa pass de närmsta tre veckorna, då jag ska springa en halvmara i Prinsens minne om tre veckor. Känns sådär just nu. Jag har inte sprungit  längre än 16 km sedan GBG-varvet, men det ska nog gå bra...

2 kommentarer:

  1. Starkt jobbat i den värmen som var i går!

    Då får vi tänka på varandra den 17onde aug! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det får vi göra. Vad lätt det känns att springa en halvmara jämfört med en Ironman :)

      Radera