Sidor

tisdag 30 juli 2013

Ridtur på morgonen

Denna morgon, precis som gårdagens morgon, började med en ridtur. När jag åt frukost kl 7 var det bara 16 grader ute, kändes helt konstigt, det har nog inte varit så kyligt den senaste månaden. Men det var skönt att öppna altandörren och släppa in frisk luft i huset som fortfarande var kvavt.

Idag fick Bosse Bus följa med ponnyn ut och vi tog en skogstur. Det är lättast att göra med Bosse, eftersom Pelle avskyr skogen och alla "troll" som finns där. Det var riktigt mysigt att komma ut. Inte så mycket blinningar idag. desto fler flugor.

Det gick bra och det blev inga istadighets-stopp någonstans och inga tveksamheter. Bara kul att komma ut!
Vi fick höra en åsk-knall, men regnet höll sig borta ända tills jag gick in i huset, då kom det lite mer. Behövs faktiskt nu!

Efter ridturen tog jag och gjorde i ordning en av mina favoriter, smoothie som jag sitter och sörplar på nu. MUMS!
Favorit!

2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt med lite kallare luft! :P Jag har nog 25-30 grader i butiken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, när det blir svalare så blir det också färre insekter, framför allt blinningar. Fy vad varmt! Stackars dig!

      Radera