Sidor

onsdag 1 maj 2013

April månad!

Allt planterande har ju tagit på kroppen (och tiden) såpass mycket att det inte har varit läge att springa eller cykla eller träna överhuvudtaget. Jag fick ändå ihop 110,9 löpta km och 60,7 km på cykel (hoppas på mer i maj).

Jag är mycket nöjd med april månads träning. Jag har både sprungit långt (21,6 km) och börjat få till intervallträning. Dessutom har jag varit med på Fred's Löparskola och lärt mig springa med en betydligt bättre teknik. Jag känner mig stark i kroppen och presterade bra på Laxaloppet i lördags med nytt 5 km-rekord.

Jag känner mig väldigt väl förberedd för Göteborgsvarvet och de två och en halv veckor som nu är kvar kommer jag att springa några längre rundor, ca 12-15 km, några kortare och i ett hyfsat lugnt tempo. Fokus på att hålla formen och vara frisk. Bara njuta av att kunna springa. Hoppas även på lite cykling.

Nu, efter 4 dagars vila från träning börjar jag bli riktigt rastlös. Det får nog bli cykel till åkeriet imorgon och löpning på jobbet på fredag!

1 kommentar:

  1. Superbra att slipa på löptekniken! Tack för påminnelsen! Jag måste bli bättre på det! :)

    SvaraRadera