Sidor

söndag 19 juni 2011

Renovering hela dagen!

Idag åkte jag upp till gården igen. Regnet höll sig borta idag så därför klippte jag färdigt gräsmattan. Skönt att det blev fixat!
Sedan fortsatte jag med rivandet av sovrummet. Det tar sin tid att ta ner lister, masonit och alla spik
Kofoten i högsta hugg:)
Även Magnus kom upp till gården och fortsatte med att fixa iordning för elledningarna i kontoret, så nu är det äntligen klart! Han kom även med jordgubbar <3.
MUMS!!

Klart för att ringa elektriker!
När han hade fixat klart där kom han in i sovrummet för att riva garderoben.
Någon gång under dagen började vi fundera på hur vi ska göra i sovrummet egentligen...
Min tanke har hela tiden varit att ta bort den ena dörren (som inte används) och ha garderob längs med hela den sidan (garderoben blir då 3 meter lång). Men så började vi fundera på hur knepigt det blir att få in en säng via den dörren som vi tänker behålla. Det var precis att jag fick ut den gamla sängen igår. Dock håller den ju standardmått som det brukar vara på sängar så det går ju bevisligen att få in en säng den vägen. Annars får man väl ta det genom fönstret. Men plötsligt började jag fundera, det kankse inte är så självklart att ha dörren där jag tänkt? Det kanske bli bättre att ha den där vi tänkt ta bort den??? Men då får jag ju bara plats med 2,5 m garderob...
Jag blev riktigt fundersam där ett tag. Men till slut kände jag att det faktiskt (efter 12 år utan vettiga garderober i Magnus hus, vilket jag verkligen HATAR) är viktigare att ha en ordentligt garderob än att enkelt få in möbler i rummet. Så det får bli som jag tänkt från början.
Det är riktigt påfrestande att renovera! Jag är otroligt glad för att jag iaf slipper bo i eländet medans vi håller på med dessa rummen.
Magnus rev iaf ner  den gamla garderoben, så nu är den borta!


Jag tror att det viktigaste man måste ha med sig när man renoverar är TÅLAMOD, men även att man fokuserar stenhårt på den vision man har om hur den kommer att se ut när det är klart. Det hjälper verkligen i det hårda arbetet och det blir faktiskt lite lättare att hålla på.
Selma var såklart också med. Som alltid, mitt i händelsernas centrum...
Här ligger hon och sover medans jag rev masonit och Magnus rev garderoben. Cool hund!
Nu är denna helgen slut. Ska sortera klart all tråkig tvätt, sedan blir det lite käk, duschen och sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar