Sidor

onsdag 8 juni 2011

Intervallträning på Björkängs strand!

Idag bestämde jag mig för att köra mitt livs första intervallpass i löpning. Jag tog bilen ner till Björkängs strand för att få bra, slätt underlag. Jag började med att gå i 10 minuter och sedan jogga långsamt i 10 minuter. Sedan körde jag igång. 45-sekunders intervall i tämligen bra tempo med 45 sekunders lugn jogg emellan. Det gick faktiskt betydligt bättre än vad jag hade förväntat mig. Kändes riktigt bra! Jag körde 6 intervaller och sedan joggade jag lugnt i tio minuter efter det.
Klicka på bilden för mer info.
Något som verkligen håller träningsmotivationen uppe för mig är att mäta vissa ställen på kroppen, vilket kan vara bättre när vikten går lite upp och ner. Hittills har jag förlorat många cm på ganska kort tid. Det gör det verkligen värt att skippa de där "godsakerna" (som egentligen inte är så goda) och fortsätta träna:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar