Sidor

fredag 3 februari 2023

Nu blev det vinter!

Denna fredag vaknade vi upp till ett härlig snöoväder! När jag kom ut i stallet var det redan ca en decimeter snö ute och det snöade på bra.

Snö bakom stallet

Jag slängde på halstäckena på hästarna innan jag släppte ut dem så att de skulle hålla sig torra. Kalle gillar verkligen inte det där halstäcket, men han fick stå ut helt enkelt.

Det blev en intensiv jobbdag som vanligt och framåt eftermiddagen gick jag en runda med hundarna i snölandskapet.

Egentligen hade jag planerat att rida Kalle idag, men jag ändrade planen och det fick bli ett styrketräningspass istället. Återigen är det länge sedan jag körde styrka och kroppen är obehagligt klen, men det betyder ju att det finns mycket att bygga upp.

Energin jag fick efter träningspasset var ju så häftig! Och hela kroppen värmde liksom. Den känslan ska jag komma ihåg för att hitta motivationen till nästa träningspass!

Taxen körde fredagsmys


Jag körde fredagsfys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar