Sidor

lördag 13 augusti 2022

VM-guld och morgonritt

Vilken kväll det var igår! Bänkad framför TV:n såg Magnus (halvintresserad), Alyssa (sovandes i soffan) och jag våra fantastiska ryttare Henrik von Eckermann, Malin Baryard, Jens Fredricson och Peder Fredricson plocka hem ett VM-guld. Innan ens sista ryttaren hade ridit. Marginalen till bakomvarande var enorm. Vilken prestation! Dock fick Peder och Allan 12 fel i sin sista runda och istället för att gå upp och ta ledningen inför söndagens individuella final kom han inte ens med dit. Så märkligt! De har ju nästan aldrig några nedslag och nu fick de plötsligt tre. Tyvärr har det varit så stort fokus på VM-guldet (såklart) att det inte riktigt har rapporterats om vad som hände, men det kommer väl snart antar jag.

Det var i alla fall så kul att se detta fantastiska lag ta ett VM-guld, det är de så värda! Men det blev ju sent, jag kom väl inte i säng förrän vid 1-tiden och det är väldigt långt bortom min normala läggningstid, därför kom jag inte upp så vansinnigt tidigt idag. Men jag hade inte räknat med det heller, jag ställde ingen klocka, vaknade av mig själv strax efter kl sju och gick då upp och hämtade Bosse för en liten skrittrunda.

Jag visste att det skulle bli varmt idag, men eftersom planen var att bara skritta Bosse idag så gjorde det inget att det var strax över 25 grader varmt när vi kom ut. Det var faktiskt inte så mycket insekter, blinningarna hänger envist kvar trots att vi är inne i halva augusti, men de blir i alla fall färre och färre, så det är ju skönt.

Vi skrittade runt Obbhul och Linnarp, tog banvallen så att vi kom ut vid Charlottes nya paddock. Bosse var pigg och fräsch idag också, vilket känns bra. Det är så lätt att bara köra på nu när han är så fräsch och fin, men vis av erfarenhet låter jag honom ta det lite lugnt så att vi inte åker på någon tråkig skadeperiod igen. Tanken är att periodisera träningen lite, nu har han ju gått lite tuffare i en vecka, så nu får det bli lite lugnare några dagar innan vi hoppar in i paddocken igen och rider ute med lite mer trav och galopp.

Härlig morgon!

När jag var klar med Bosse gick jag en kort morgonrunda med Alyssa och hon verkar ha tagit VM-tittandet hårt. Hon ligger i sin bur och sover som en stock, lilla busan!

Trött-tax



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar