Sidor

lördag 9 januari 2021

Vintrigt landskap

Igår var vintern här "på riktigt". Vi har några cm snö och det är någon minusgrad. Så underbart! Jag får en sådan enorm energi av detta väder! Kanske inte så konstigt att hästarna är lite extra pigga just nu...

Vovvarna och jag tog en lunchpromenad. Det gjorde nästan ont i ögonen, så ljust var det ute trots avsaknaden av sol. Helt underbart! Vovvarna var såklart också glada över att få komma ut och de var hur pigga som helst!
Promenad med dessa finingar!

Igår kom också mina nya däck och grejer till cykeln, så jag åkte och hämtade paketet. Det var ordentligt misshandlat men jag kunde glatt konstatera att alla grejer var med i alla fall.

Misshandlat paket

Jag såg till att jobba på ordentligt så att jag kunde sluta i tid så att jag hann ge mig ut en runda i snön med Bosse. Jag broddade snabbt och behövde knappt borsta honom eftersom han inte hade rullat sig. Så gött!

Vi drog iväg mot Linnarp och sedan gav vi oss upp i Obbhultskogen. Trots att det inte är så jättemycket snö så är det ändå tillräckligt för att det ska dämpa såpass mycket att det går att galoppera i. Snön dämpar också ljudet och vi riktigt smög oss fram trots att det var i full galopp i backarna. Så häftigt! Jag älskar verkligen riktig vinter!

Bosses mysiga öron

När vi var på väg hem igen kunde jag konstatera att det knappt var skymning trots att klockan var strax efter fyra. Det är ju så underbart att det så tydligt går mot ljusare tider nu! Även om snön såklart hjälper till att det blir mörkt senare så har det ändå blivit 20 fler minuter dagsljus på eftermiddagarna sedan det var som mörkast i mitten på december. 

Bosse var som väntat pigg, men han var väldigt lydig och snäll ändå. Han ville inte explodera på något sätt utan ville bara framåt. Jag hade faktiskt Goprokameran med, så det kan snart komma en liten video på detta!
Denna bild togs kl 16:09

När jag var klar med Bosse och hade fått in de andra hästarna samt gett dem mat kom Magnus med ett lastbilslass med hö. Så var fredagsfysen fixad! Det var ett rejält lass må jag säga! Över 100 balar och 1200 kg. Nu ska vi klara oss ett tag!

Ett lass hö! Inklusive en katt :)


Mycket hö blev det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar