Sidor

torsdag 10 oktober 2019

Lång vecka

Åh, det känns som om denna vecka har varit väldigt lång! Egentligen började det redan i söndags då jag fick besked om att våra flygbiljetter till Bromma hade blivit ombokade till ett senare plan. Eftersom vi hade ett möte som började vid 9, så var det inte aktuellt att landa halv elva där så jag fick ringa resebyrån och boka om. Till ett flyg som gick 06:35. Vilket betydde att taxin skulle hämta mig kl 04:00.

Japp, så kl 03:15 ringde klockan i måndags. Jag vaknade dock redan kvart i tre. När jag kom upp var det sex minusgrader ute och det var riktigt bistert när taxin hämtade mig. Jag lyckades inte sova i bilen, inte heller på flyget, så när jag äntligen landade i hotellrumssängen vid halv elva var jag rätt så mör om jag säger så. Dock var det en mycket bra dag i Solna i alla fall!

Vintermorgon...

Utsikten från hotellrummet
I tisdags vaknade jag klockan sex fast att vi hade gott om tid att äta frukost och ta oss vidare till Uppsala. Men jag fick upp och tog en dusch och sedan lade jag mig en stund till i sängen innan jag fick i mig frukost.

När vi kom till Uppsala mötte vi upp våra kollegor som hade åkt tåg hela dagen från Varberg och vi satte oss på bussen mot Forsmark. Vi tillbringade resten av tisdagen och onsdagsförmiddagen på Forsmarks bruk där vi nätverkade och jobbade med våra Forsmarkskollegor. Första gången jag träffade dem, så det var också väldigt givande.

Igår strax efter kl 13 satte vi oss på bussen mot Uppsala och därifrån åkte vi tåg till Varberg. Kvart över åtta på kvällen steg jag in i bilen som Magnus hämtade mig i och det blev bara till att åka hem och gå och lägga sig.

Jag kände mig rätt seg när klockan ringde vid halv sex i morse, men det var bara till att gå upp och bege sig till jobbet. Jag hade blockat min kalender efter klockan två då jag hade senaste mötet och efter det åkte jag hem för att hinna rida båda hästarna som vilat sedan i söndags.

Det stod i Hästabacken i vanlig ordning, men när jag kom upp dit kom de galopperandes ned för backen. Såg lite läskigt ut, men de sprang på glada i hågen.

Pelle fick börja i vanlig ordning och vi tog Linnarpsvägen och gärdsvägarna. Han var riktigt pigg när han fick trava på grusvägen, sedan blev det lite galopp och så galopperade vi ut mot Obbhultvägen i vanlig ordning. Där drog han på ordentligt, tog tag i bettet och tog rejäla språng. Han är så rolig nu! Börjar bli stark och få kondition!

Pelle piggelin!
Efter Pelle var det Bosses tur och även han var pigg när jag kom ut med honom. På schemat står det 35 minuter skritt. Men han ville såklart trava överallt. Han får dock vänta till tisdag. Då ska vi trava fem minuter! Hurra! Men kul ändå att han är pigg och framåt!

Pigga Bosse
När vi var på väg hem var klockan halv sju och det höll på att bli mörkt. Månen var på väg upp.

Månen bakom trädtopparna
Kvällarna blir helt klart kortare för varje vecka nu. Men det är ändå skönt att det fortfarande är sommartid så att jag ändå hinner rida hästarna. Nästa vecka får det nog dock bara bli en häst per kväll. Jag kan inte åka hem tidigt varje dag liksom...

Jag fick hem en pannlampa med laddningsbart batteri och väldigt bra lysförmåga. Jag testade den litegrann när jag släppte ut hästarna. Då var klockan sju och det var nästan kolmörkt ute. Vintern är på väg, men det gäller att vara utrustad för den!