Sidor

onsdag 30 oktober 2019

Dubbelpass

Onsdag idag och det betyder egen träning. Jag körde förbi Granngården på vägen hem och köpte lite foder till hästarna så när jag kom hem var det nästan mörkt.

Jag drog på mig löparkläder och gick ut och fixade till så att hästarna nu kan gå i hela sommarhagen och i den utökade vinterhagen. De har gått i vinterhagen sedan i morse, så nu var de lite småhungriga och ville till sommarhagen. De var väldigt nyfikna medan jag gjorde i ordning och de stod och hängde på grinden. De blev väldigt glada när de fick komma ut där.

Jag gav mig sedan iväg med vovvarna. Sprang endast en kort runda runt Obbhult. Det var mörkt så det var pannlampa på och det gick fint.

Men eftersom det blev ett kort löppass så ställde jag mig på crosstrainern när jag kom hem och körde ett pass på den. Känns bra att variera träningen! Totalt blev det 50 minuter träning och det kändes bra.

Dock är jag väldigt mör i kroppen och skallen nu. Jag kom i säng alldeles för sent igår och träningen samt ridningen känns både här och där. Det blir en tidig sänggång ikväll så att jag är pigg imorgon när jag ska rida båda hästarna igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar